محبوب ترین غذاهای شهرهای مختلف ایران در بین گردشگران خارجی

معروف ترین غذاهای محلی ایران

کشور عزیزمان ایران از لحاظ فرهنگی بسیار متنوع است و به هر گوشه از این خاک که سفر کنید با فرهنگ، آشپزی و غذا و رسم و رسوم خاصی مواجه می شوید. همین تنوع باعث جذابیت ایران برای گردشگران خارجی شده است. ایران برای توریست ها مقصدی برای شکم گردی و امتحان کردن غذاهای جدید و خوشمزه است. امروز قصد داریم برخی از خوشمزه ترین غذاهای محلی ایران که در بین گردشگران خارجی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است را به شما معرفی کنیم. البته هر شهر و دیاری در ایران عزیزمان مطمئنا غذا و غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد، اما در این مطلب تنها می توانیم به تعدادی از آن ها اشاره کنیم. به نظرتان این غذاها کدام ها هستند؟ در ادامه با الی گشت همراه باشید.

شیشلیک مشهد

 

ادامه مطلب ...

طرز تهیه سالاد محبوب سزار

نتیجه تصویری برای طرز تهیه سالاد محبوب سزار


مواد اولیه

سیر

آب لیمو

سس خردل

سس مایونز

روغن زیتون

پنیر پارمسان

نمک و فلفل سیاه

سرکه سفید

تمبر هندی

ادامه مطلب ...

اسامی عجیب و غریب در منوی رستوران ها و کافی شاپ ها!


 اسم های عجیب در منوی رستوران ها و کافی شاپ ها

باشگاه خبرنگاران:اسامی عجیب و غریب در منوی رستوران ها و کافی شاپ ها به مرحله ای رسیده که تا زمان خوردن آن متوجه نمی شوید چه چیزی سفارش داده اید.اسامی عجیب و غریب منوی کافی شاپ

اسامی عجیب و غریب منوی کافی شاپ


در حالی که به تازگی و بعد از تلاش های فراوان، تحقیقات درباره تفاوت «موکا»، «اسپرسو»، «قهوه ترک» و «قهوه فرانسه» به پایان رسیده بود، با معضل جدیدی روبه رو شدم و آن «دمنوش دلبر»، «نوای سحرآمیز»، «باغ وحش شیشه ای»، «در انتظار گودو» و ... در منو های جدید بعضی از کافی شاپ ها و رستوران هاست. 

  ادامه مطلب ...

بیوگرافی هومن برق نورد


بیوگرافی و زندگینامه هومن برق نورد

نام :هومن
نام خانوادگی :برق نورد 
تاریخ تولد :1348/10/5
تحصیلات :دیپلم برق
تاهل :متاهل
------------------------------ 


هومن برق نورد متولد پنجم دی ماه 1348 است و دارای دیپلم برق می باشد.هومن برق نورد از جمله افرادی است که رؤیای بازیگری اش خیلی زود به حقیقت تبدیل شد. برق نورد در ابتدای سالهای جوانی اش با تئاتر و بازیگری آشنا شد و خیلی زود به جمع بازیگران تئاتر پیوست.

هومن برق نورد

عکسهای جدید هومن برق نورد

  ادامه مطلب ...

خواص گشنیز و فواید عرق و تخم گشنیز برای بدن

خواص و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشک

گشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.خواص گشنیز

خواص گشنیز

فواید و خواص گشنیز خشک و خام

گشنیز حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فیبر است.سبزی گشنیز به عنوان دوای معده و بهبود دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقیقات نشان می دهد که مصرف آن باعث دفع سرب و آلومینیوم نیز می شود.

 گشنیز خاصیت ضدنفخ و اشتهاآوری دارد.

  ادامه مطلب ...