طرز تهیه سالاد محبوب سزار

نتیجه تصویری برای طرز تهیه سالاد محبوب سزار


مواد اولیه

سیر

آب لیمو

سس خردل

سس مایونز

روغن زیتون

پنیر پارمسان

نمک و فلفل سیاه

سرکه سفید

تمبر هندی

سالاد سزار یک سالاد محبوب و خوشمزه است که قدمتش به دوران جنگ جهانی اول یعنی حدودا صد سال پیش برمی‌گردد. سرآشپز سزار “کاردینی” از مهاجران ایتالیایی بود که به آمریکا مهاجرت کرده بود و این سالاد جذاب را برای اولین بار درست کرد و همه‌ی ما را با این اختراع هیجان انگیز خوشحال کرد. کم کم این سالاد در سراسر جهان فراگیر شد و در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین سالادها مخصوصا در ایران است. ویژگی خوشمزه‌ی این سالاد در واقع از سس سالاد سزار است که طعم خاص خودش را دارد. پس برای اینکه یاد بگیرید چطور سالاد سزار درست کنید اجازه بدهید از سس سزار شروع ‌کنیم.

طرز تهیه سس سزار

مواد لازم

سیر: ۳ حبه

آب لیمو: یک قاشق غذاخوری

سس خردل: ۲ قاشق چایخوری

سس مایونز:   یک پیمانه

روغن زیتون: نصف پیمانه

پنیر پارمسان: نصف پیمانه

نمک و فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری

سرکه سفید: یک قاشق چایخوری

تمبر هندی: یک قاشق چایخوری

یک مخلوط کن خانگی بردارید، حبه‌های سیر، سس خردل، نمک و آب لیمو را داخل آن بریزید و با دور متوسط هم بزنید تا یکدست شود. نباید آنقدر هم بزنید که تکه‌های سیر خیلی ریز شوند.

سپس سس مایونز را اضافه کنید و هم بزنید و در مرحله‌ی بعد فلفل سیاه را اضافه کنید. اگر فلفل را تازه آسیاب کنید طعم بهتری به سس می‌دهد. بعد از کمی هم زدن، پنیر پارمسان، سرکه سفید و تمبر هندی را بریزید.

نکته: به جای سرکه سفید و تمبر هندی می‌توانید از سس خارجی ورسترشایر استفاده کنید، اما چون معمولا این سس در خانه‌ها نیست ما طرز تهیه آن به شیوه‌ی دیگری را گفتیم، اگر ورسترشایر داشتید طعم دهنده‌ی بسیار بهتری برای سس سزار است. (می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آن را تهیه کنید.)

در این مرحله برای اینکه طرز تهیه اصیل آن را حفظ کنید باید دو یا سه عدد ماهی آنچووی(یک نوع ماهی شور جنوبی که به صورت کنسرو می‌توانید پیدا کنید) نیز در آن بریزید اما از آن جایی که این ماهی زیاد شناخته شده نیست و در خانه‌ها معمولا موجود نیست آن را از دستور سس سزار حذف کردیم. کمی بعد از اینکه هم زدید و یکدست شد، مخلوط کن را روی درجه‌ی خیلی کم بگذارید و روغن زیتون را کم کم به صورت یک باریکه و با سرعت ثابت به سس اضافه کنید. اگر به این شیوه‌ اضافه نکنید، روغن زیتون به قول معروف می‌بُرد، یعنی روغن مخلوط نمی‌شود و قطره قطره روی سس جمع می‌شود. بعد از اضافه کردن روغن زیتون دو دقیقه هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا سس سزار شما آماده است و می‌توانید بروید سراغ تهیه سالاد سزار. دقت کنید که بهترین زمان استفاده از این سس بعد از درست شدن تا ۴ روز است.

طرز تهیه سالاد سزار

مواد لازم

کاهو: به میزان لازم

نان سیر بدون گلوتن کاله: ۲-۳ عدد

فیله مرغ:  ۲ عدد

پنیر پارمسان: یک چهارم پیمانه

قسمت‌های تازه و سالم کاهو را جدا کرده و دقایقی با نمک بخیسانید. دقت کنید که قسمت‌های خیلی سبز کاهو و قسمت‌های پلاسیده را جدا کنید زیرا قسمت‌های سبز در سالاد آب به خودشان جذب می‌کنند. بعد از شستن داخل سبد بگذارید تا کاملا خشک شود. دو یا سه عدد فیله مرغ را با پیاز داغ و ادویه آب پز کنید.

(می‌توانیدفیله را سرخ هم بکنید اما آب پز سالم‌تر است.) دو عدد نان تست بدون گلوتن کاله را ریز ریز به صورت مربعی کنید. یک ماهیتابه بردارید و کف آن سیر رنده شده، کمی پودر سیر و روغن زیتون بریزید و بعد از گرم شدن نان‌های بدون گلوتن را داخل ماهیتابه بریزید و یک تا دو دقیقه تفت بدهید.

 

فیله مرغ و کاهو را هرچقدر می‌خواهید ریز ریز کنید و با نان و سس به میزان دلخواه مخلوط کنید. روی آن پودر پنیر پارمسان بریزید و این سالاد خوشمزه و ساده را میل کنید!

توجه داشته باشید که پنیر پارمسان جز پنیرهای بسیار چرب محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید سالادتان کم کالری باشد یک قاشق چایخوری پنیر برای شما کافی است. این دستور کلاسیک تهیه سالاد سزار است اما بر حسب ذائقه‌تان می‌توانید مواد دیگری را نیز به آن اضافه کنید. مثلا زیتون سیاه خورد شده بدون هسته یا چند پر ریحان و گوجه گیلاسی هم ترکیب مناسبی با این سالاد است. گاهی به جای پنیر پارمسان در سالاد سزار پنیر هالومی یا همان پنیر کبابی اضافه می‌کنند. این سالاد برای افراد گیاهخوار هم سالاد بسیار مناسبی است. اگر گیاهخوار هستید می‌توانید بدون مرغ آن را میل کنید.

 منبع : coffeeshop007.wordpress

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.