طرز تهیه کوفته قلقلی با گوشت برای همراهی با انواع غذاها

این خوراکی چند منظوره تقریبا در تمام کشورهای دنیا درست می‌شود. بسیاری از کشورهای اروپایی آن را در سوپ می‌ریزند. در آشپزی ایتالیایی یک نوع پاستا با کوفته قلقلی درست می‌شود و در کشور ما هم کوفته تبریزی در اصل یک نوع کوفته قلقلی اما با اندازه‌ای بزرگتر از حد معمول است. درست کردن کوفته و سپس ریختن آن در سسی مخصوص یکی از شیوه‌های درست کردن خورش کوفته ریزه است.
 
ادامه مطلب ...

چه لباسی بپوشم؟

آیا بین کیفیت لباس پوشیدن و نوع شخصیت افراد رابطه ای وجود دارد؟ حسن میرزایی/جامعه شناسی

لباس دست کم پاسخ گوی سه نیاز آدمی است; یکی این که او را از سرما و گرما حفظ می کند، دیگر این که در جهت حفظ عفت و شرم، به او کمک می کند و سوم این که به او آراستگی و وقار می بخشد . در هر جامعه ای نوع و کیفیت لباس زنان و مردان، علاه بر آن که تابع شرایط اقتصادی و اجتماعی و اقلیمی آن جامعه است، تابع جهان بینی و ارزش های حاکم بر فرهنگ آن جامعه نیز می باشد . انسان بسته به این که برای جهان، چه معنایی قائل باشد، خود را چگونه موجودی بداند، چه سرنوشتی برای خود تصور کند و سعادت خود را در چه بداند، لباس پوشیدنش تفاوت می کند .

ادامه مطلب ...

زمان دقیق و بافضیلت نماز اول وقت (نمازهای یومیه)

منظور از اول وقت خواندن نماز، دقیقا چه زمانی است؟ نماز به عنوان ستون دین اسلام، احکام و آداب متعددی دارد. یکی از این آداب که در حدیثی ازامام صادق (ع) به عنوان ملاک تمایز شیعیان از غیر آن‌ها به حساب آمده است، اول وقت خواندن نماز است. مقصود از اول وقت، زمان مخصوصی است که خواندن نماز در آن موقع با فضیلت بوده و آثار معنوی بیشتری به دنبال دارد. البته بر سر این موضوع که زمان اول وقت هر کدام از نمازهای یومیه دقیقا چه موقع است، اختلاف نظرهایی جدی وجود دارد. در این مطلب شما را با زمان نماز اول وقت آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ادامه مطلب ...