تویوتا پریوس

 

تویوتا پریوس نامی شناخته شده در جهان است. این خودروی به لطف استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ی تویوتا، مصرف سوخت بسیار اندکی دارد و به همین دلیل نیز پس از افزایش قیمت بنزین، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال 1997 و با شعار «به موقع و کمک به قرن 21 ام» به بازار عرضه شد.این خودرو که اکنون نسل چهارم آن در 44 کشور مختلف عرضه می شود، رکورد فروش 3.500.000 هزار دستگاه را برای تویوتا به ارمغان آورده است که بدین ترتیب خود را به عنوان محبوب ترین خودرو ی هیبریدی جهان معرفی می کند. در ادامه با آخرین نسل تویوتا پریوس بیش از پیش آشنا خواهیم شد و به بررسی قابلیت های آن خواهیم پرداخت.

  ادامه مطلب ...

بوی عرق بدن را چگونه با داروی های گیاهی از بین ببریم !

 برخی گیاهان دارویی برای رفع بوی بد بدن ناشی از تعریق زیاد پوست و رشد باکتری ها روی آن مفید می باشند. این گیاهان علاوه بر کاهش تعریق بدن و اثر ضدعفونی کنندگی، دارای بوی خوش و مطبوع نیز هستند. لذا نه تنها بدبویی بدن را رفع می کنند، بلکه به خوشبو شدن آن نیز کمک می نمایند.

برگرفته از تبیان

 
ادامه مطلب ...

سیب زمین چه خواص و مضراتی دارد ؟



خواص سیب زمینی:

  • سیب زمینی  سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است که وقتی پخته می شود به آسانی جذب می شود.
  • مهم ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است که معمولاً 9 تا 25 درصد آن را تشکیل می دهد، از این رو برای تامین انرژی ماده مفیدی است
  • سیب زمینی در بین سبزیجات حاوی ویتامین ث بالایی است و برای تامین ویتامین ث مورد نیاز برای جلوگیری از خونریزی لثه مفید است، ولی نکته بسیار مهم این است که در اثر ماندن در انبار و پخت نامناسب مقدار زیادی از ویتامین ث آن به هدر می رود.

  ادامه مطلب ...

تابه هوشمند Smarty Pans + تصاویر

تابه هوشمند ، ماهی تابه

سوختن غذا یکی از تجربه های فراموش نشدنی و ناراحت کننده برای اکثر آشپزهای تازه کار می باشد. اما با طراحی تابه هوشمند سوختن غذا به تاریخ پیوست و لذت آشپزی را چند برابر می کند.

  ادامه مطلب ...

تاریخچه فال حافظ

حافظ شیرازی ، زندگینامه حافظ شیرازی


زندگینامه شمس الدین محمد حافظ ملقب به حافظ شیرازی مشهورترین شاعر تاریخ ایران زمین را در ادامه این مطلب ملاحظه میکنید.

 
ادامه مطلب ...