طرز تهیه املت

طرز تهیه املت با رب و گوجه ; به سبک قهوه خانه ها

املت گوجه فرنگی یک صبحانه، ناهار و شام خوشمزه است.املت از جمله غذاهایی هستند که خوردنشان در هر سه وعده غذایی لذت بخش است. ساده ترین مدل املت ، املت گوجه فرنگی ست که می توانید فقط با گوجه و تخم مرغ تهیه کنید. گوجه سرشار از ویتامین آ، نیاسین، تیامین و ب کمپلکس است که همگی این مواد برای سلامتی بینایی و درمان بیماری های چشمی ضروری هستند. این ماده غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند.

  

مواد لازم

  • گوجه فرنگی: ۵ عدد
  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • روغن مایع: یک چهارم لیوان
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • نمک :یه مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • زرد چوبه: ۲ قاشق غذا خوری
  • پونه محلی: یک قاشق چای خوری

دستور تهیه املت گوجه :

پیاز را به صورت خیلی نگینی و یا با رنده ریز رنده کنید .مقداری روغن داخل تابه ای بریزید تا داغ شود.سپس پیاز ها را داخل روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خرد کنید.بعد از طلایی شدن پیازها ، گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و کمی هم بزنید. در تابه را ببندید تا گوجه ها پخته و نرم شوند.

ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم ( یا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ) و در یک تابه مناسب می ریزیم. مقداری روغن مایع داخل تابه می ریزیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم. پیاز را تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود ، سپس گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم . پیاز ها که طلایی شدند، گوجه فرنگی ها را به آنها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم . بعد در تابه را ببندید تا گوجه ها نرم و پخته شوند و آب آنها کاملا کشیده شود.بعد حرارت را کم کنید و گوجه فرنگی ها را کمی سرخ کنید.

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و کاملا هم بزنید ، سپس به گوجه های درحال سرخ شدن اضافه کنید.در همین حین ، نمک و فلفل را هم بیفزایید.

پس از مخلوط شدن ادویه ها را با تخم مرغ حرارت زیر تابه را کمی بیشتر کنید تا املت کاملا بپزد.

طرز تهیه املت با رب :

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و روغن را کف آن بریزید تا داغ شود. بعد از داغ شدن روغن رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رب رنگ باز کند و بوی خامی آن گرفته شود. بعد از یک دقیقه تفت رب ، زرد چوبه و فلفل را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید.سپس تخم مرغ ها را دانه دانه داخل تابه بریزید و کمی نمک روی آنها بپاشید و حدود 5 دقیقه ای به هم زدن ادامه دهید تا تخم مرغ ها حسابی با رب مخلوط شوند.املت آماده شده را در کنار نان تازه ، پیاز و سبزیجات دلخواه میل نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.