طرز تهیه ته چین گوشت

طرز تهیه ته چین گوشت

ته چین گوشت از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که ما، طرز تهیه ته چین گوشت را برای شما آماده کرده ایم. این غذای خوشمزه و با ظاهری شیک را می توانید برای مهمانی های خود تهیه کنید و از خوردن آن در کنار مهمانانتان لذت ببرید.

Image result for ‫طرز تهیه ته چین گوشت‬‎

   


مواد لازم برای تهیه ته چین گوشت

  • روغنبه میزان لازم
     پیاز۱ عدد
    گوشت ۶۰۰ گرم
    زردچوبه به میزان لازم
    نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
    برنج۴ پیمانه
    تخم مرغ۲ عدد
    ماست چکیده۸ قاشق غذاخوری
    کره۲۰۰ گرم
    زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
    خلال پستهبرای تزیین
    خلال بادامبرای تزیین
    خلال پوست پرتقالبرای تزیین

طرز تهیه ته چین گوشت :

برنج را بشویید و 2 ساعتی در آب و نمک خیس دهید. بعد آن را در آب جوش بجوشانید و آبکش کنید. فقط باید برای این ته چین  برنج را کمی دان تر بردارید ادویه ها را با هم مخلوط کنید. ته قابلمه یا تابه مورد نظر ، کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد نظر را کف آن بپوشانید. سپس نصف برنج را در قابلمه ریخته و روی آن نصفی از پیاز ریز خرد شده را بریزید و مقداری از مخلوط ادویه ها را روی آن بپاشید. به گوشت هم مقداری ادویه بپاشید و بر روی پیاز داغ بچینید . سپس باقی مانده پیاز را روی گوشت پهن کنید و گوشت را کاملا بپوشانید. بعد بقیه برنج را روی گوشت بریزید و برنج را دم کنید. قابلمه ته چین را روی حرارت قرار دهید تا با حرارت متوسط  بخار کند. آنگاه حرارت را کم کنید تا ته چین به مدت یک ساعت روی حرارت کاملا دم بکشد. پیاز کوچکی را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سرخ شود . کشمش  را بشویید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس ته چین را با آنها تزیین کنید.

نکاتی برای طرز تهیه ته چین گوشت :

• پیاز را خرد کنید. • از گوشت بدون استخوان استفاده کنید. آن را به سایز دلخواه خرد کنید. می توانید از گوشت بره هم استفاده کنید. • برنج را از قبل برای ۲ ساعت در آب نمک خیس کنید. قبل از استفاده آن را آبکشی کنید. • می توانید آن را در قابلمه و روی گاز هم بپزید.


منبع : طرز تهیه ته چین گوشت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.